FW 190D "Dora" 1:12
Detailní popis produktu
O předloze:
Focke-Wulf Fw 190 Würger („ťuhýk“) je německý jednomístný jednomotorový stíhací letoun navržený koncem 30. let 20. století ing. Kurtem Tankem a ve velkých počtech používaný za druhé světové války. Během svého prvního nasazení FW 190 velmi nepřílemně překvapil spojenecké piloty svými výkony.
Spolu s Messerschmittem Bf 109 se Fw 190 stal páteří stíhacích sil Luftwaffe. Dvouhvězdicový motor BMW 801, který poháněl většinu verzí, umožnil Fw 190 nést větší zátěž než Bf 109, díky čemuž mohl být nasazen jako denní stíhací letoun, stíhací bombardér, bitevní letoun a v menší míře i jako noční stíhač.
Výkon série Fw 190A se snižoval ve vysokých nadmořských výškách (obvykle od 6 000 m a výš), což omezovalo jeho účinnost jako záchytného stíhače. Od zavedení Fw 190 se pracovalo na vyřešení tohoto problému u modelu B s přeplňovaným motorem BMW 801, modelu C s prodlouženou přední částí trupu a přeplňovaným dvanáctiválcovým invertním motorem Daimler-Benz DB 603 a modelu D s prodlouženým trupem a motorem Junkers Jumo 213.
Problémy s instalacemi turbodmychadel ve verzích B a C způsobily, že v září 1944 byl uveden do provozu pouze model D.
Stal se tak jedním z nejvýkonnějších stíhacích letounů celé války.
Náš model:
Svými příjemnými letovými vlastnostmi a nízkou náročností na pilotáž se náš Focke Wulf řadí k velmi pohodovým modelům.
Díky geometrickému zkroucení křídla nemá snahu při přetažení padat po křídle, pouze se prosedá. Pro zábranu pádu stačí mírně povolit přitažení výškovky, snížit tak úhel náběhu a model opět vesele letí, při minimální ztrátě výšky. Díky malému plošnému zatížení dokáže létat velmi pomalu (což umožňuje bezproblémové přistání na břicho), je obratný a dá se s ním vyblbnout na kdejakém plácku.
Dlouhý trup mu kromě elegantního vzhledu propůjčuje vysokou stabilitu podél příčné osy a velmi ladné letové vlastnosti.
S klidným svědomím je možné ho doporučit jako první model řízený křidélky, případně jako první model druhoválečné stíhačky.
Technické údaje:
Rozpětí křídel 880mm
Délka trupu 920mm
Vzletová hmotnost 450g
Plošné zatížení 30g/dm2
Varianty předpracování stavebnice
Economy
Obsahuje pouze strojně opracované výřezy s naznačenými obrysy ovládacích ploch, vylisovanou kabinu, případně základní 3D tištěné díly podle druhu modelu (kryt motoru u Nieuport 28,...). Modelář si musí ostatní materiál dokoupit a počítat s větší pracností.
Business
Obsahuje ručně zaoblené a obroušené součásti z EPP (mimo jiné také oddělené a opracované ocasní plochy a křidélka).
Uhlíkové výztuhy, překližkové a balzové díly, smrkové lišty, mechová kola, 3D tištěné součásti (lanovody, dráty, vrtulové kužely, kola, pneumatiky, kulomety, venturiho sondy, páčky k ovládacím plochám,…). V podstatě veškerý materiál který je, vyjma elektroniky a barev, potřebný k dokončení modelu.