Avia BH3 1:8
Detailní popis produktu
Konstruktéry letounu byli zakladatelé továrny Avia, Pavel Beneš a Miroslav Hajn. Díky jejich vědeckému a velmi pokrokovému přístupu ke konstrukci letadel,
patřilo Československo k prvním zemím na světě, které ve 20. letech stavěly dolnoplošné stíhačky v sérii.
Prototyp letounu vzlétl 16. prosince 1921 pilotován továrním pilotem Bohumilem Munzarem. 6. června 1922 došlo při předvádění komisi MNO k destrukci křídla a při následné havárii přišel pilot Munzar o život. Vedení Avie se podařilo přesvědčit MNO, že havárii nelze přičítat nedostatkům v konstrukci, proto se začalo se stavbou dalších dvou prototypů.Po zkouškách dalšího prototypu BH-3 v listopadu 1922 s novým továrním pilotem Josefem Skubalem uznala komise výsledky zkoušek za vyhovující a v prosinci 1922 následovala objednávka na deset sériových strojů (vojenské označení B-3). Většina letounů byla předána mezi srpnem a říjnem 1923 leteckému pluku č. 1, 32. letecké rotě v Praze-Kbelích.
Rozměry modelu:
Rozpětí křídel 1280mm
Délka trupu 870mm
Vzletová hmotnost 700g
Plošné zatížení 30g/dm2
Doporučené vybavení:
Motor např. BR2830 1000KV (cca180W) a vrtule 9x4,7
Regulátor 30A
Akumulátor LiPol 11.1V (3S) 1000mAh ... 2000mAh
Varianty předpracování stavebnice
Economy
Obsahuje pouze strojně opracované výřezy s naznačenými obrysy ovládacích ploch, vylisovanou kabinu, případně základní 3D tištěné díly podle druhu modelu (kryt motoru u Nieuport 28,...). Modelář si musí ostatní materiál dokoupit a počítat s větší pracností.
Business
Obsahuje ručně zaoblené a obroušené součásti z EPP (mimo jiné také oddělené a opracované ocasní plochy a křidélka).
Uhlíkové výztuhy, překližkové a balzové díly, smrkové lišty, mechová kola, 3D tištěné součásti (lanovody, dráty, vrtulové kužely, kola, pneumatiky, kulomety, venturiho sondy, páčky k ovládacím plochám,…). V podstatě veškerý materiál který je, vyjma elektroniky a barev, potřebný k dokončení modelu.